Gadverdamme social media

Ziek word ik er van, strontziek, het koppelen van alle sociale media sites. Het zijn luie mensen die al hun tweets automatisch doorzetten op Facebook. Ze hebben geen zin om de moeite te nemen om tweets en berichten op Facebook gescheiden te houden.

Ikzelf zie het anders en benader Twitter en Facebook op verschillende wijzes. Twitter is vluchtig, ik gebruik dit ook alleen om korte, vluchtige berichtjes naar mijn volgers te sturen en eventueel te reageren op tweets van anderen. Facebook daarintegen gebruik ik meer als een blog. Hier plaats ik leuke linkjes, maak ik afspraken en haal soms wat grappen en grollen uit. Ik zie Facebook meer als een connectie met vrienden en deel daar ook de dingen die ik met vrienden wil delen.

Maar al die luie mensen (en helaas zijn er ook enkele vrienden, die ik daar onder moet rekenen) vervuilen mijn Facebook met van die onleesbare tweets vol met retweets, mentions en hashtags en op die manier wordt mijn irritatie naar Twitter toe ook alleen maar groter en groter (en dat verdient het niet, want ook Twitter heeft zo zijn charmes).  Natuurlijk kun je die mensen ontvrienden, maar als het vrienden zijn dan doe je dat niet zo snel en unfollowen op Twitter is ook weer geen optie, want hoe irritant het ook is, sommige tweets zijn nu eenmaal interessant.

Maar irritant dat is het zeker, of nie!

5 Reacties to “Gadverdamme social media”

  1. Das godver mijn tekst! Je reinste plagiaat!

  2. ik heb ze dan alleen op twitter of fb als contact… ze posten toch op beide hetzelfde of nie!

  3. Ontzettende koppelkoning..

  4. harrie Says:

    Zeik niet. Je hebt 2 mogelijkheden: Of een te groot deel van de dag bezig zijn met het updaten van al je social media waardoor je niet aan je belangrijkste taken toekomt, of je koppelt alles zodat je die tijd minstens halveert.
    Het enige waarmee ik het eens ben is al die retweets en dergelijke die ze ook naar Facebook sturen. Voor deze mensen heb ik een aanrader: Tweetdeck, je kan bij elk bericht dat je stuurt aangeven waar het gepost wordt.

    Als je mensen irritant vindt blokker je toch gewoon hun posts op Facebook en volg je ze via twitter!?

Geef een reactie

