Scribbly is dood

Jarenlang heb ik genoten van de stripheld Scribbly en sinds enkele weken is hij niet meer. Metro vond het te duur en hebben voor een habbekrats oude strookjes van Heinz gekocht. Oude strookjes die we allang hebben gelezen, althans ik.

Ik kende Scribbly al toen hij nog een prikbordfiguurtje was. Elke dag hing zijn tekenaar en bedenker JP een strookje van zijn held op het prikbord van zijn school. Zelfs toen al waren er mensen die niet konden wachten op het nieuwe strookje. Vol trots hoorde ik het nieuws aan van JP, dat hij in de dagelijkse krant de Metro zijn strookjes mocht plaatsen en Scribbly groeide uit van een prikbordfiguurtje naar een landelijk bekend stripfiguur.

Wat mis ik hem en Zark, Quibus, Draakje, Doc, Doeran, ja zelfs Eddy.

Scribbly was gewoon de beste strip in welke krant dan ook, of nie!

Geef een reactie

