Favoriete Duitser

Daar was hij weer, Rummelsnuff, mijn favoriete Duitser. Ik herinner me nog heel goed de dag dat ik hem voor het eerst ontmoette, 20 september 2009 op het Incubate festival in Tilburg. In een volgepropt “Buitenbeentje” stonden we daar te wachten op Rummelsnuff, die brede matroos. Dat was ook het enige wat we van hem wisten, want gelukkig stond er een foto van hem in het programmaboekje van Incubate. Bij de eerste tonen van de muziek en de eerste bewegingen van Rummelsnuff was iedereen die op dat moment in het café stond meteen verkocht en al die mensen waren er ook weer bij toen bekend werd dat juist Rummelsnuff de uitgevallen Arie Ribbens zou vervangen. Dat was echt een fantastische afsluiter van een fantastisch festival.

Mocht je het Incubate-festival niet kennen, dan heb ik je nu waarschijnlijk een heel krom beeld ervan gegeven. Dat doet me deugd en dat beeld zal ik jullie nu ook niet ontnemen.

Afgelopen donderdag (1 april) was hij er weer, in Tilburg. Het was eigenlijk te mooi om waar te zijn en zeker gezien de dag ook bijna niet te geloven, maar hij was er echt. Ik heb er ontzettend van genoten, heb zijn cover verklapt waarop hij “Raus” tegen me schreeuwde (gelukkig met een glimlach) en ik heb mijn persoonlijke verzoekje “Hammerfest” aangevraagd als ‘zugabe’.

Eén reactie to “Favoriete Duitser”

  1. Was idd een mooi wederzien van onze grote vriend, en hopelijk niet de laatste!

Geef een reactie

