Nederlands slecht

Bands als Moke en Kane hebben het meerdere malen meegemaakt en het gebeurt helaas wel vaker dat recensenten bands “onnederlands goed” noemen. Het zijn ook vaak bands als Kane en Moke, die deze stempel opgedrukt krijgen. Ik krijg er echt de kriebels van als ik dit hoor, het geeft mij namelijk het gevoel dat er volgens al deze recensenten niks goeds uit Nederland komt. Maar erger nog de bands die door deze recensenten als “onnederlands goed” worden omschreven, zijn vaak in mijn ogen juist “Nederlands slecht”.

Neem nou de twee voorbeelden, Moke en Kane, ik kan ze niet zien of luchten. Zodra ze ergens op tv verschijnen, hangt er een ongelooflijke arrogantie in de uitzending. Conclusie die ik dan trek: “onnederlands goed” is arrogant. Toch is het dat niet alleen. Het is namelijk ook vaak zo, dat juist de bands die deze stempel opgedrukt krijgen, met alle macht proberen om door te breken in het buitenland (zonder enig succes) en juist dat geeft mij het vermoeden dat de bands zelf de recensenten hebben ingefluisterd om de term “onnederlands goed” te gebruiken. Ik zie ze er ook toe in staat om recensenten de woorden in de mond te leggen, gezien de dikke laag arrogantie die ze bezitten.

Eigenlijk moet ik de recensenten, die deze term gebruiken, bedanken. Ze behoeden mij namelijk wel van het luisteren van een kutband die ik toch niet wil horen. Natuurlijk heb je vrijwel niks aan welke recensie dan ook. Ze zijn vaak de moeite van het lezen ook niet waard, want ik zal eens wat verklappen: Het is eigenlijk allemaal een kwestie van smaak en die verschilt ook weer per persoon, net zoals sommige van jullie het wellicht niet met me eens zijn in deze kwestie. Maar ga gewoon eens lekker naar een platenzaak, pak een aantal cd’s, laat je verrassen en pik er de cd’s uit die jou aanspreken (zolang het maar geen Kane of Moke cd is).

Als klap op de vuurpijl nog even een paar, in mijn ogen, “onnederlands goede” muzikanten: Rigby, Alain Clark, Valerius, Milow (ik zou bijna zeggen onbelgisch goed), Destine, Van Velzen, Waylon, Caro Emerald en Di-rect. Ik ben er waarschijnlijk nog een aantal vergeten, maar dat is eigenlijk een goed teken, of nie!

2 Reacties to “Nederlands slecht”

  1. Novaster.

  2. Ik vind het een “onnederlands goede” blogpost!

Geef een reactie

