Whoohohoo

Daar zat ik dan, met mijn vriendinnetje, klaar voor de wedstrijd van de New York Rangers in Madison Square Garden. Er kwam een droom van me uit op de dag van de liefde, 14 februari.

Al van kleins af aan, heb ik een gezonde interesse in ijshockey. De mannensport bij uitstek, alhoewel het ook bij de vrouwen op het Olympisch programma staat. De interesse groeide toen ik wekelijks met een vriend een NHL-titel op de playstation speelde en ook de regels en alle spelers van de NHL (National Hockey League) nog beter leerde kennen. Vanaf dat moment droomde ik er van om ooit een echte NHL-wedstrijd mee te mogen maken en die droom kwam dus uit in misschien wel het mooiste stadion van Amerika, Madison Square Garden.

Het was een machtig gevoel om tussen de New Yorkers te zitten en hun team aan te moedigen. Het was heerlijk om de New Yorkers op hun manier te horen zeuren over het spel. Er mocht, zeker in het begin van de wedstrijd, ook echt wel gezeurd worden aangezien ‘we’ al snel met 2-0 achter kwamen. Gelukkig werd het toch nog 5-2 en hebben we dus tot vijf keer toe de goalsong van de Rangers mogen meezingen met een vol stadion. Ik voelde me toen echt een New Yorker en dat is ook wel te zien op dit filmpje, of nie!

Eén reactie to “Whoohohoo”

  1. Man (lees mennnn), wat schrijf jij toffe stukjes. Bedankt voor het doorsturen van de link.
    groetjes lisette
    (en wie weet tot in de game-mania, paaspicknick of whatever)

Geef een reactie

