Toxie

Tegenwoordig word je doodgegooid met superheldenfilms, maar in mijn jeugd was dat wel anders. Je had Superman, Batman en een heel klein beetje Spider-man, dat was het eigenlijk wel. CGI hadden ze toentertijd al helemaal niet, moet je nagaan hoe dat er uitzag. Nee, vroeger waren we niet zo verwend wat dat betreft. We namen al genoegen met een duidelijk op een bankje voor een bluescreen liggende Superman of een Batman die een flinke “KABLAMMO” uitdeelde aan een boef.

Hoe dan ook ze waren voor die tijd wel gaaf en hun tijd ver vooruit. Van alle superhelden was er eentje die er, wat mij betreft, echt met kop en schouders bovenuit stak. Hij was ontzettend sterk, bot, komisch en bezat ook een flinke dosis sexappeal. Ik verwacht eigenlijk niet dat vele van jullie hem kennen, maar als dat wel zo is dan scoor je bij mij flink wat punten. Ik heb het over ‘The Toxic Avenger’ met zijn zwabber. Dat was namelijk zijn wapen, een zwabber, hoe vet!

Het is een independent low budget film uit 1984. Ik noem het een superheldenfilm, maar daarmee doe ik ’t tekort. Het is naast dat namelijk ook een horror en een comedy en dit alles komt uit de hoge hoed van Troma. Deze onafhankelijke filmmaatschappij schopt kont en met name de konten van alle Hollywood maatschappijen. Verwacht bij een Troma film dus vooral geen hoogwaardig acteerwerk of een goed doordacht verhaal, maar verwacht wel amusement. Je ziet in deze films dat ze met liefde en plezier zijn gemaakt. Ik raad dan ook iedereen aan om ‘The Toxic Avenger’ te kijken en als je hem al eens gezien hebt, dan kijk je hem gewoon nog eens, of nie!

4 Reacties to “Toxie”

  1. heb je m op dvd? Lang geleden dat ik die heb gezien!

  2. Er komt dus een remake …….. WTF
    trouwens dit leek me ook wel aardig http://trailers.apple.com/trailers/independent/bestworstmovie/
    over hoofdrolspeler van Trol 2

  3. Hij heeft nog seks ook?? Sorry, maar dit is wel het schraalste wat ik ooit gezien. Ja, schraalste ja. ofwel

    Ik ken het trouwens ook niet, maar daar kan ik niet mee zitten, als ik moet afgaan op deze beelden..🙂

Geef een reactie

