Juichen voor de Duitsers

Hoe kun je als Milanees nou trots zijn op je clubje? Wat een aanfluiting dat anti-voetbal, ik kan er slecht tegen. Als liefhebber van de sport is dit toch weer een zwarte dag in geschiedenis van het voetbal. Natuurlijk was Messi niet zoals ik, en waarschijnlijk meerdere met mij, hadden gehoopt. Maar zoals Inter Milan heeft gespeeld, dat is voor elke liefhebber toch niet om aan te zien.

Meteen na de wedstrijd, moest ik er even over zeuren met als conclusie dat ik graag de regels van het voetbal wil veranderen. Het tijdtrekken, wat Inter al vanaf de eerste minuut deed, is zo iets ergerlijks dat er direct iets aan gedaan moet worden. Ik opper dus de regels zoals we vaak zien in de Amerikaanse sporten. Neem bijvoorbeeld ijshockey, daar wordt de tijd stilgezet wanneer er een dood spelmoment is. Ik zeg dus; maak een wedstrijd twee keer 35 minuten zuivere speeltijd. Ligt het spel stil, dan staat ook de tijd stil!

Waar ik me ook nog aan irriteer, zijn die vieze toneelstukjes. Ik zie zelfs helemaal in Tilburg, dat zo’n zielige Inter-speler in Barcelona niet geraakt is, maar toch lijkt ’t of hij dood gaat. Ook hier kunnen we een nieuwe regel invoeren. Blijft iemand liggen, dan staat de tijd sowieso ook al stil, en moet die speler direct gewisseld worden met als extraatje dat je continue door mag wisselen.

Het wonder is werkelijk geschiedt. Ik ben voor een Duitse club tijdens de finale van de Champions League op 22 mei 2010. Dat had ik werkelijk nooit gedacht, ik voor de Duitsers. Gelukkig heeft Inter een kleine speler met een Duits klinkende naam, waar ik dan flink op kan vloeken.

Eén reactie to “Juichen voor de Duitsers”

  1. Ik heb me ook behoorlijk lopen ergeren gisteren, werd er letterlijk woest van… Roepen om aanpassen van de regels lijkt me wat ver gaan. Het voor mijn gevoel helemaal niet de amerikaanse kant op. Daar verzinnen ze regels die er voor zorgen dat er reclames in weggezet kunnen worden…Ik vraag me ook af of als wij Nederlandje staan te supporten deze zomer, en het zo loopt dat De jong is de 4e minuut rood krijgt tegen denemarken en wij 86 minuten achteruit moeten, wij ook zo opgefokt reageren op het laffe afwachtende antivoetbal dat nederland dan misschien wel gaat spelen. Je moet namelijk wel bedenken dat dit wedstrijden zijn die in 2en gespeeld worden, Inter heeft haar beste voetbal laten zien, vies geslepen countervoetbal(weliswaar vorige week), Barca helemaal niet.

    Ik ben trouwens ook voor die Duitsers in de finale, ik denk wel dat ik mijn bierkeuze die avond dan ook beetje aanpas…

Geef een reactie

