Snotvrije ruimte

Het menselijk lichaam heeft een aantal holtes en zeker bij vrouwen zitten daar een paar bruikbare tussen. Toch is er een holte waar ik zo maar weinig mee heb, namelijk de neusholte. Het vervelende van deze holte is dat hij toch regelmatig van zich doet spreken, zo ook nu. Mijn verdomde neusholte heeft zich weer eens vol slijm, snot en griepbacillen laten lopen.

Toch blijft het een loze ruimte, die misschien beter benut zou kunnen worden. Het mooie is dat de neusholte in directe verbinding staat met de bijholtes en voorhoofdsholte, dus er is zelfs extra ruimte beschikbaar. Ongetwijfeld hebben deze holtes allemaal een functie. Zo is bijvoorbeeld de functie van de neusholte het op temperatuur brengen en filteren van de lucht die wij inademen, zeg ik zo uit mijn hoofd. Om eerlijk te zijn, interesseert mij dat geen kloot. Ik zeg dus ook weg met die functie en op naar een nieuwe.

Als mens ontwikkelen wij ons continue, met als bijkomend gevolg dat onze hersenen groeien. Kijk maar eens naar Neanderthalers, die hadden veel kleinere hersenen dan die wij tegenwoordig hebben. Dus als je de loze ruimtes wilt benutten, kun je kiezen om de groei van de hersenen gewoon door te laten gaan in deze holtes. Het handige daarvan is dat je dan je hersenen kunt prikkelen door in je neus te peuteren, kun je dat ook beter verantwoorden. Natuurlijk is deze oplossing afhankelijk van de snelheid van de evolutie en om daar nu op te wachten.

Gelukkig is de technologie de evolutie allang gepasseerd. Het is volgens mij ook al mogelijk om een externe harddisk aan de hersenen te koppelen. De ruimte is ervoor, dus waarom nog wachten. Graag zou ik een team wetenschappers aan de gang willen zetten om zo’n harddisk te ontwikkelen, die perfect in die loze ruimte past. Op die manier geven we het geen kans om vol snot te lopen en hebben we ook nog extra dataopslag, die we tegenwoordig heel goed kunnen gebruiken. Of nie!

Geef een reactie

