Poepgatvuller

Bah bah, Pinkpop gaat weer beginnen. Ik heb er geen goed woord of argument voor over. Ik vind het waardeloos! Om te beginnen die afgrijselijke roze hoedjes al. Als je daar toch vrijwillig in rondloopt, ben je in mijn ogen gewoon een meelopende kneus. Toch zie je er ook figuren rondlopen, die zo’n hoedje niet op hebben. Die vinden het namelijk nodig om het haar een roze kleurspoeling te geven, onder het mom van: “Kijk eens hoe alternatief ik ben!” Alternatief, mijn lul! Ze staan waarschijnlijk dit weekend met hun ‘alternatieve’ coupe bij het optreden van Mika of P!nk uit volle borst mee te zingen. Sorry hoor, maar dan is een Suzuki Alto nog alternatiever.

Tsja, daar noemde ik net al even twee ‘topartiesten’ van het schitterende affiche van dit afschuwelijke festival. Natuurlijk komen er nog veel meer ‘superacts’. Wat dachten jullie van de haast onnederlands goede acts Moke, Destine en Caro Emerald? Ik kots hier bijna, alleen al tijdens het typen van deze namen, heel mijn MacBook onder. Als ik ooit iemand hoor zeggen dat Pinkpop een festival is voor de echte muziekliefhebber, en geheid dat die kwal van een Giel Beelen dat gaat doen, dan kan diegene wat mij betreft gelijk in de stront zakken.

Pinkpop is voor het plebs. Pinkpop is voor mensen zonder mening en natuurlijk ook voor alle Katholieke plattelandsjongeren. Die laatste groep maakt van dit gezapige festival ook nog eens een wedstrijd. KPJ-groepen uit alle windstreken doen namelijk elk jaar weer een wedstrijdje “Wie heeft de langste vlaggenstok?” Vast dat de winnende vlaggenstok na afloop van het festival eens flink mag roeren in het poepgaatje van de festivaldirecteur. Het is mij wel duidelijk. Pinkpop is een enorme commerciële hype en Jan Smeets, zoals deze directeur heet, vult niet alleen graag zijn poepgat, maar is ook een ordinaire zakkenvuller. Of nie!

Eén reactie to “Poepgatvuller”

  1. Henri Says:

    Tsja, wat zal ik er van zeggen? An sich helemaal mee eens (zeker die roze hoedjes!), maar heb begin jaren 90 toch een paar leuke edities meegemaakt (o.a. topjaar ’92). Dus. En ik kan toch ook niet om The Boss van vorig jaar heen. Eerlijkheidshalve, zeg maar.

Geef een reactie

