Vuvuzela slaapkamerconcertje

Ah heerlijk, zomer! Het is een seizoen om gek op te zijn. De temperaturen stijgen, de dagen worden langer en vanzelfsprekend de nachten ook korter. Dit klinkt geweldig, maar dat is het natuurlijk niet.

Het was een zwoele zomernacht en slapen is dan al niet makkelijk. Het liefst lig ik dan met zo min mogelijk pyjama onder zo min mogelijk dekbed. Je kent dat vast wel, een beetje dekbed over je bovenlichaam en je ledematen er heerlijk buiten. Zweten. Het is dan een hele kunst om in slaap te geraken, voor mij tenminste.

Als ik dan voor mijn gevoel eindelijk in een diepe slaap terecht ben gekomen, slaat de zomer, althans datgene wat er onlosmakelijk mee verbonden is, genadeloos toe. Die ene vlieg, die zich overdag al langs het vliegengordijn heeft weten te wurmen, heeft het op mij gemunt. Ineens uit het niets word ik midden in mijn droom wakker gemaakt door een mini-vuvuzela die in mijn oor loopt te zoemen. Vanaf dit moment is het ook meteen einde nachtrust.

Zo’n vlieg heeft een zee van ruimte om lekker ongestoord doorheen te vliegen, maar juist deze nacht kiest hij ervoor om zich te beperken tot het kleine beetje luchtruim rondom mijn oor. De hele nacht heeft hij mij geïrriteerd. Na verloop van tijd besluit ik dan toch maar om het dekbed over mijn hoofd te trekken om ervan af te zijn, maar dan worden de vliegroutes direct gewijzigd. Blijkbaar zijn met het sluiten van het luchtruim boven mijn oor, plotseling de landingsbanen op mijn blootliggende ledematen geopend. De vlieg ziet dan ook gelijk kansen om te landen.

De eerste landing is op mijn been en dat is natuurlijk tot daar aan toe, maar als hij dan ook als een bezetene gaat lopen taxiën, is het voor mij ook genoeg. Een korte spastische beweging van mijn been is genoeg om hem weer te laten opstijgen. Na een korte vlucht is het tijd voor een tussenstop op mijn blootliggende arm, met dezelfde resultaten als bij de eerste landing. Dit gaat zo de hele nacht door, want het schijnt ook zo te zijn dat deze piloot nachtdienst heeft.

Ik heb dus de hele nacht liggen woelen en draaien. Van slaap is maar weinig terecht gekomen en dat terwijl de wedstrijd van het Nederlands elftal vandaag een knelfactor van nul heeft. Hopelijk vliegen er straks bij de keeper van Kameroen ook een hoop om de oren, of nie!

2 Reacties to “Vuvuzela slaapkamerconcertje”

  1. Steven Says:

    En dan heb je nog niet eens muggen genoemd!

Geef een reactie

