Ju nie

Het was een zwoele zomeravond, zoals wel vaker deze maand, waarop John Writersblock besloot om eens flink uit te halen. John had het namelijk helemaal gehad met de schrijver van “Of nie”. Hij was van mening dat iemand die zulk soort dingen schreef helemaal de grond in geboord moet worden. John was vastbesloten om dat te gaan doen en met een grondboor op zak, ging hij op weg naar de desbetreffende schrijver.

Je kunt je afvragen waarom John zo ontzettend over de pis is geraakt, maar dat is zelfs voor mij nog een raadsel. Ik weet nog wel dat John op me af kwam stormen, de grondboor in de aanslag en met verheffende stem, wijzer werd ik daar niet van, schreeuwde hij een hoop onzinnige woorden. Pal voor mijn neus plantte hij vervolgens zijn grondboor in de aarde en begon als een bezetene te draaien. Al mompelend boorde hij door en het begon al een behoorlijk diep gat te worden. Toen het gat al zo’n metertje of vier diep was, besloot John om ook maar meteen een peiling van het grondwater te doen. Hij wilde me best de grond in boren, maar vond dat ik het niet verdiende om te verdrinken.

Ik besloot dat het zo wel genoeg was en vroeg John maar eens op de man af waarom hij in hemelsnaam zo kwaad op me was. “Dat gaat je geen flikker aan”, is wat hij daarop antwoordde. “Ik ga jou gewoon de grond in boren, dat zal je leren met je dikke lul.” Toen hij deze woorden uitsprak, wist ik eigenlijk meteen dat John een man naar mijn hart is en ik vroeg hem toen of hij misschien zin had om samen met mij, onder het genot van een heerlijk koud pilsje, een wedstrijd van Oranje te gaan kijken. Dat liet John zich geen twee keer zeggen. Voordat ik het wist stond hij met z’n vuvuzela in mijn oor te tetteren en hadden we de beste avond van ons leven, of nie!

Geef een reactie

