Incubate: Dag 4

Gelukkig was het droog toen ik richting V39 fietste voor dag 4 van Incubate. Een goed begin zou je zeggen. Net op tijd voor Drainland kwam ik daar aan, maar het liep goddomme uit! Heel mijn planning naar de Gallemiezen. Blijkt vervolgens dat de band uit drie baarden en twee kortharige te bestaan, met als voetnoot dat geen van deze opties werd gecombineerd. De enige vraag die mij bijblijft na de show is: Wat deed die ene baard daar nou eigenlijk achter die knopjes? Zal wel de vriend van de zanger zijn.

Shit! Daar stond geen Shakira, maar Shikari en om nou een heel optreden naar een schreeuwende dubbelganger van Tijs Heesterbeek te gaan kijken, trok mij eerlijk gezegd niet zo. Ik ben dus maar naar de Paradox gegaan.

Drowning Dog & Malatesta was al even bezig en bij binnenkomst werd ik direct ondergedompeld in pompende Hiphop-beats met een voor mij totaal onverstaanbare rapper. Gezien de bijbehorende diashow had hij het ongetwijfeld over de misstanden van de wereld. Alsof mij dat ene fuck interesseert. “Ik versta je niet, dus steek die boodschap maar in je reet en val mij er niet mee lastig.”

Ik stap zonder enige voorkennis de Cul de Sac binnen voor de laatste act van de avond en daar zit gewoon een gast met een laptop en een hoop toellie midden in de kuil. Als dit geen geneuzel wordt dan weet ik het ook niet meer. Heel lang duurde het niet totdat ik mijn gelijk kreeg. Het blijkt namelijk een kleuterleider met een hobby te zijn, die het omringde publiek voorziet van allerhande geknutselde instrument. Met een nogal vragende blik hoopt hij zo dat het publiek participeert in zijn performance, maar hij wordt er voor betaald en dan verwachten dat wij het gaan uitvoeren. Luie muzikant dat je er bent!

Dag 4 was weer een goedgevulde poespas-avond van de onderste plank. Morgen gelukkig weer gewoon onder de normale mensen tijdens het Heavy Metal Bowlen, of nie!

3 Reacties to “Incubate: Dag 4”

  1. Tijs Heesterbeek Says:

    En ik nog wel mijn longen uit mijn lijf schreeuwen voor jou!

  2. loulou Says:

    haha. Goed te horen dat ik niet veel gemist heb de afgelopen dagen, volgend jaar gewoon Daggerikken op incu.

  3. […] tv program De Laatste Show (22.05) -Lostpainters wrote about the fourth day of Incubate -Of Nie wrote about the fourth day of Incubate -Metropolis M wrote about Tilburg Ink -There are more and more […]

Geef een reactie

