Zeuren is een linkse hobby!

Of ik mijn avatar wil wijzigen tegen de regering? Ja, NEE! Wat denk je nou zelf, dat het de regering ene fuck kan schelen wat voor een avatar jij hebt? Ik dacht het niet, het zal ze geen reet interesseren. En wat is er überhaupt mis met een bananenrepubliek, daar is het over het algemeen wel veel warmer dan hier, vooral rond deze tijd van het jaar.

Inderdaad de kou, daar heb ik nog meer een schijthekel aan dan aan de regering. Niet dat ik blij ben met deze regering, maar wees nou ‘ns eerlijk een regering is toch altijd het kiezen tussen twee kwaden. Dat we dan deze keer het verkeerde kwaad hebben gekozen (want vergeet dat niet, wij hebben dit zelf gekozen), dat is gewoon even vier jaar, en wellicht nog wel korter, pech hebben.

Dus deze regering gaat flink korten op de cultuursubsidies en wat is daarop het antwoord: Juist, we laten de regering eens zien, dat we onder het mom van “Nederland schreeuwt om cultuur” zonder subsidies een heleboel culturele evenementen door heel het land op kunnen zetten. Volgens mij, maar ik kan het mis hebben hoor, is dat dan niet de juiste manier om deze regering iets duidelijk te maken. Ik zie ze in Den Haag al zitten: “Zie je wel dat ze het zonder subsidies ook kunnen”. Lowlands had ook al zo’n goed idee. Met z’n allen een heleboel kamerleden heel vaak dezelfde mail sturen. Alsof dat zin heeft. De mail komt natuurlijk direct in de spam terecht en zal door geen enkel kamerlid worden gelezen.

Wat we ook kunnen doen, is volle bak gaan spitten in het verleden van een aantal kamerleden en dan voornamelijk bij de PVV, want die moet natuurlijk op z’n gat. Zo komt er vandaag weer een bericht dat een PVV’er heeft gejokt op zijn CV. Volgens mij is zo’n beetje iedereen’s CV op één of andere manier ietwat opgeleukt.  Eerder werd ook al duidelijk dat een ander lid van deze partij een langlopende burenruzie heeft gehad en een andere PVV’er heeft er een paar dubieuze websites op na gehouden. Ik kan alleen niet geloven dat Emile Roemer vroeger zo’n lieverdje was en geloof me, die Halsema heeft in haar sociëteit wellicht ook wel eens een flinke gangbang gehad. Het zou me zelfs niks verbazen als Mark Rutte nu nog in zijn vrije tijd belletje trekt. Maar daar hoor je alleen niks over.

Natuurlijk hebben we een enorme kakregering. Maar als je dan toch iets daartegen wilt doen, ga dan niet je avatar veranderen of met z’n allen naar wat bandjes kijken terwijl je schreeuwt voor de cultuur. Sluit je aan bij een politieke partij en ga je daar eens intensief en actief mee bezighouden. Als je daar geen zin in hebt, ga dan niet lopen zeiken, maar zit gewoon die vier jaar uit en dan zijn we er ook vanaf. Of nie!

Eén reactie to “Zeuren is een linkse hobby!”

  1. Zelf geen aspiraties om president te worden? Je hebt gelijk, bedankt voor dit inzicht. Als je er toch voor gaat dan zeg ik Kloki for president!

    Mzzl

Geef een reactie

