De 300ste op Facebook

“Goeiemiddag! Ik kom mijn dochter aangeven”, zegt de kersverse vader tegen de baliemedewerkster van de gemeente. “Gefeliciteerd, meneer. Wanneer is ze geboren?” Vol trots antwoordt de vader: “Vanochtend en de bevalling is helemaal goed verlopen. Ze is echt een prachtdochter”. “Wat fijn om te horen”, zegt de baliemedewerkster, “en wat is de naam van uw dochter?” Terwijl ze dit vraagt, voelt de vader een tinteling in zijn neus en nog voordat hij een antwoord kan geven niest hij: “NOESHA HU!” “Goh, wat een aparte naam”, zegt de medewerkster.

Zo moet het ongeveer gegaan zijn toen Noesha Hu, de 300ste die Of nie leuk vindt op Facebook, werd aangegeven bij de burgerlijke stand. Aangezien ik heb gezegd dat ik de 300ste hoogstpersoonlijk met gezeur en gezever zou verwelkomen, ben ik toch wel blij dat ze zo’n aparte naam heeft. Maar wie is deze Noesha (vast Noes voor vrienden) nu eigenlijk?

Noes is in ieder geval iemand die, net als jullie, Of nie leuk vindt. We kunnen haast wel zeggen dat Noesha hu de Joe the Plumber van Of nie is. Zonder haar zou er geen Of nie zijn en vice versa. Volgens haar Facebook-pagina is Noes ook een pijp rokende, grijs bebaarde schipper met 173 vrienden, die studeert aan de Design Academy Eindhoven. Dat is natuurlijk vragen om moeilijkheden, want we weten allemaal dat schippers heel slecht worden geaccepteerd in de Design-wereld. Anderzijds zijn het vaak ook de designers die als eerste van een boot af worden geflikkerd wegens het tekort aan affiniteit met de scheepvaart.

Al met al heet ik Noesha Hu van harte welkom in het warme bad dat de vriendenclub van Of nie is en hoop ik dat jullie haar ook, ondanks dat ze schipper is, allemaal in jullie armen sluiten. De 300ste is een mooie mijlpaal, of nie!

2 Reacties to “De 300ste op Facebook”

  1. Geauw Says:

    Hatsjoewa?

  2. pim vossen Says:

    Erg benieuwd naar de column over mij wanneer ik nummer 400 wordt!!

Geef een reactie

